Тема: Подорож до Країни Чарівних Слів
Мета: поповнити знання учнів про ввічливість, культуру поведінки. Розширити словниковий запас учнів словами ввічливості. Вправляти в культурному спілкуванні з дорослими, однолітками в найтиповіших життєвих ситуаціях, доречно вживати слова етикету в ситуаціях вітання, прощання, вибачення.
Хід проведення:
I.                   Організаційний момент. Привітання.
Добрий день, добрий день, (Діти повторюють за вихователем)
Ми вітаємось.
До гостей дорогих, посміхаємось!
Усміхнімось всім довкола:
Небу, сонцю, квітам, людям.
І тоді обов’язково
День до нас привітним буде.
Діти, разом з хорошим настроєм ми почнемо нашу подорож до Країни Чарівних Слів.  Слайд 2- 4
II.                Мотивація
Ми отримали листа від Феї цієї країни, в якому вона пише: «Любі діти! В моїй країні трапилось лихо. Злий дракон зачарував браму до столиці країни. Треба знайти ключ і відкрити її. Тоді в нашій  країні знову буде сяяти сонце і всі стануть веселими та щасливими. Шлях у мою країну буде нелегким. Його треба подолати підтримуючи один одного. Сподіваюсь ви зможете одержати ключ від брами. На кожній зупинці ви будете отримувати частини ключа (якщо правильно виконаєте завдання), які зможете в кінці скласти у ключ від моєї країни».
Чарівні слова добереш,
Диво-ключика складеш.
Чи бажаєте ви помандрувати до цієї країни? Як же туди дістатися? А на чому подорожують у казках? Слайд 5- 6
III.             Основна частина. Подорож
У нас є чарівний літаючий килим. Пропоную на ньому полетіти до Країни Чарівних слів. Сідайте зручно, розслабтеся, заплющить очі. (звучить музика). Ми вирушаємо у подорож. Слайд 7
Ось ми і прилетіли на кордон Країни Чарівних Слів. Ой, а що це лежить таке цікаве? Та це ж чарівний клубочок, його залишила нам на допомогу Фея. Він допоможе нам шукати сундуки, в яких знаходяться частини ключа. Слайд 8
Чарівний клубочок, допоможи, першу підказку нам знайти.
(Діти рухаються за ниткою і знаходять перший конверт із завданням підказкою)
1.      Завдання  «Добери риму» і за допомогою чарівних слів сундук відкриється. В ньому ви знайдете першу частину ключа.
Зазеленіє навіть пень
Коли почує… «Добрий день».
Не бачив друга триста літ,
Скоріш скажи йому …«привіт».
Діти, а які чарівні слова ви назвали? (Відповіді дітей) Діти, а вам приємно коли з вами вітаються?
- а навіщо люди вітаються?
- а ви завжди вітаєтесь?
- а як можна ще привітатися? ( Здрастуй, Доброго ранку, Доброго дня, Привіт, Вітаю вас),(Діти повинні давати повні відповіді).
А як ви гадаєте, можемо ми назвати ці слова якімось одним словом? (Слова – привітання)
Ой, діти, подивіться наш сундук відчинився і в ньому знаходиться перша частина ключа.  Отже, для того, щоб здобути першу частину ключа, ви повинні були назвати слова – привітання. Подорожуємо далі. Рухаємось далі за нашим клубочком і знаходимо другий конверт із завданням.
2.      Гра «Мовчанка»
«Любі діти, ви прийшли в гості до мешканців селища Мовчуни.
Як ви здогадуєтесь, вони пропонують вам пограти в гру «Мовчанка» та перевірити чи знаєте ви правила гостинності та гарного поводження в гостях? Коли ви почуєте вірне речення, то хлопаєте в долоні, коли невірне, то тупотите ногами. Якщо ви вірно все виконаєте, то отримаєте другу частину ключа».
Коли прийшли в гості, то не вітаєтесь.
Коли встаєте з-за столу, кажете «Дякую. Було дуже смачно».
Коли їсте, то голосно розмовляєте.
Коли зайшли в їдальню, то всім бажаєте «Смачного».
Коли даруєте подарунок, то кажете «На, це тобі».
Якщо запізнились, то кажете «Вибачте».
Коли щось просите подати за столом, то кажете «Будь ласка,     передай мені».
Коли отримуєш подарунок, то кажеш «Дякую».
Коли сидиш за столом, то кладеш лікті на стіл.
Прийшовши на день народження, кажеш «Вітаю. Бажаю…».
У відповідь на побажання ви кажете «Дякую, я вам дуже вдячний».
Молодці, діти, ви знаєте правила гарної поведінки в гостях та які чарівні слова при цьому казати. Як ви вважаєте, ці чарівні слова, як можна назвати одним словом? (Слова – вдячності ).
Ой, діти, подивіться наш сундук знову відчинився і в ньому знаходиться  друга частина ключа.  Отже, для того, щоб здобути другу частину ключа, ви повинні були назвати слова – вдячності. Подорожуємо далі.
3.      Фізкультхвилинка з точковим масажем «Гноми»
Рухаємось далі за нашим клубочком.  Ми добрались до галявинки і знаходимо третій конверт із завданням. Відкриваємо його та читаємо: «Дітки, перед вами ще довга дорога, тож трохи перепочиньте разом із гномиками.
У ваших долоньках сплять добрі крихітки гномики. Розбудіть їх: потріть долоньку об долоньку швидко-швидко. Відчуваєте? Ваші долоньки стали гарячими. Це гномики прокинулися і понесли здоров’я у кожну клітинку вашого організму. А тепер побавимо їх – притиснемо долоньки до щічок (вдих-видих), розбудимо у кожному пальчику їх братиків.
У великому – щоб бігала кров (Терти пальчики)
У вказівному – щоб добре працював шлунок
У середньому – печінка
У безіменному – щоб стати розумним
Мізинчик – щоб краще працювало серце і легко нам дихалось.
Вранці –рано  гноми за порядком
Шикувались на зарядку.
Тупотіли всі ногами і
Хитали головами.
Нахилялись вліво – вправо,
Присідали, піднімались.
Знов сідали, працювати починали.

Діти, а ви помітили, що на цій галявині теж є сундук і як бачите, він відкрився, а в ньому третя частина ключа. Продовжуємо подорож. Рухаємось далі за нашим клубочком і знаходимо четвертий конверт із завданням.
4.      Гра «Ввічливі хованки»
Діти, станьте в коло. Давайте виберемо ведучого. Ведучий закриває очі, а інші діти плескають його по плечу промовляючи при цьому слова – вибачання «Вибач», «Прости», «Винуватий». Якщо ведучий по голосу впізнає гравця, то гравець стає ведучим. (Діти грають)
Діти, а сундук знову відкрився, тому що ви промовляли слова – вибачання. Ви отримали четверту частину ключа. Подорожуємо далі. Рухаємось далі за нашим клубочком і знаходимо п’ятий конверт із завданням.
5.                  Гра «Відгадай слово»
Діти, відгадайте загадки про букви  і ви взнаєте слово, яке відкриє вам сундук з останньою частиною ключа.
Відгадайте, діти, хто
Має носик-долото?
Ним комах з кори виймає,
Про здоров’я лісу дбає. (Дятел. Буква Д)

Чим закінчується літо,
А починається осінь?(Буквою О)

Хто це пісеньку таку
Нам співа: «Ку-ку-рі-ку!»?(Півень. Буква П)

На скелі він будує дім,
І не боїться жити в нім –
Два могутніх крила
У господаря …( Орел. Буква О)

Що за дивна непосида
На стежину шишки кида?
З гілки скік на гілку…
Упізнали, друзі, …(Білка. Буква Б)
Ось вона яка –
Розбійниця морська!
Всіх би проковтнула
Зажерлива…(Акула. Буква А)

То холодним, то гарячим
Вдома кожен мене бачив,
І співаю я від жару
І пускаю з носа пару. (Чайник. Буква Ч)

Вгорі – гачок,
Внизу – гачок,
А поміж ними – язичок. (Буква Е)

Два кільця, два кінця,
А по середині – цвях.( Ножиці. Буква Н)

Він не олень і не бик,
В краях теплих жити звик.
Є на носі в нього ріг.
Хто ж це, друзі?…(Носоріг. Буква Н)

У святковому вбранні,
Стоїть, як картинка,
Весела, зелена,
Красуня … (Ялинка. Буква Я)
(Букви по черзі пишуть на дошці і отримують слово ДО ПОБАЧЕННЯ)
Діти, а які слова – прощання ви ще знаєте? (Прощавайте, щасливої дороги). Молодці, сундук відкрився і ми отримали п’яту частину ключа.
Давайте спробуємо скласти ключ від брами. (Частини ключа збирають на дошці).   Слайд 9-10
А тепер давайте спробуємо відчинити браму. Ура! Відчинили! Ви, діти дуже великі молодці! Слайд 11
Ой, а хто це телефонує нам. Та це ж Фея! Слайд 12
Привіт, милі діти! Спасибі, що виручили мене!
Ви не злякалися важкої подорожі, виконали всі завдання і відчинили браму до столиці моєї країни.
Тільки виховані, ввічливі діти змогли  перемогти закляття дракона.
Фея ввічливості
Діти, так що ж це за чарівні слова такі, як ще можна їх назвати? (Ввічливі слова. І країна ввічливості)
IV.             Підсумок . Рефлексія
«Словник чемної людини»  Слайд 13
Діти, давайте пригадаємо, які ввічливі слова сьогодні прозвучали, які ви знаєте . (Діти відповідають)
Я сподіваюсь ви завжди будете використовувати ці слова.
Мені дуже сподобалося, як ви працювали. Ви вивчили нові слова, навчилися ними користуватися, стали ще добрішими, уважнішими до людей і до себе.
А зараз ми візьмемо кожен свою кульку і подаруємо нашим гостям, щоб ці ввічливі слова розлетілися по всій школі, в усі класи. Нехай усі діти знають, як багато ми знаєм добрих слів. Хай усім від цього стане приємніше і в кожного з’явиться посмішка.
Діти беруть свої кульки і стають перед дошкою
Сію кожній людині
В серденько ласку.
Сійся-родися
Ніжне «Будь ласка»,
Вдячне «Спасибі»,
«Вибач» тремтливе —
Слово у серці,
Як зернятко в ниві.
«Доброго ранку!»,
«Світлої днини!»
Щедро даруєм ми людям щоднини.

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога